Nabízené služby

První kompletní vyšetření

 

Vstupní vyšetření je zaměřeno nejen na odhalení přetrvávajících primárních reflexů, ale i odchylek v  senzomotorických systémech. Pomocí testů sleduji to, jak jedince podporuje jeho vestibulární systém, propriocepce a  taktilní vnímání. Na základě těchto systémů se rozvíjí svalové napětí, schopnost diferenciace, lateralizace, jemná motorika včetně okulomotoriky atd. U dětí s poruchami autistického spektra, problémy s učením nebo chováním, diagnózou specifických poruch učení (SPU), ADHD nebo ADD jsou přetrvávající dětské reflexy nebo oslabení v oblasti senzomotorických systémů velmi často zjevné.

Co dítě potřebuje na vyšetření:

Oblečení: Krátké kalhoty nebo legíny nad kolena, nátělník bez rukávků, naboso.

V případě potíží se psaním přineste prosím s sebou školní sešit (diktáty apod.).

 

Terapie a stimulace

 

Neurovývojová terapie se snaží řešit problémy učení a chování jednak potlačením možných přetrvávajících primárních reflexů. V současné době se ve světě využívají různé metody, které jsou ale založeny na podobném principu - různým způsobem napodobují pohyb vyvolaný primárním reflexem s cílem tento reflex potlačit. Sama pracuji s neuro-vývojovou terapií, která je těmito metodami inspirována a používá se u dětí od 4 let ( hlavní metody v Evropě jsou INPP, RMTi, v ČR vyučováno jako NVS nebo NVT). Dále pak je v terapii důležitá stimulace oslabených senzomotorických systémů. K tomu dobře slouží principy Senzorické integrace (SI) a individualizovaný program HANDLE, který pracuje na principu jednoduchých pohybových aktivit. 

 

Měření a trénink mozkové aktivity

 

Mezi další metodu, kterou ve své praxi používám, je tréninková metoda zvaná neurofeedback nebo rovněž známá pod názvem EEG biofeedback. Metoda je založena na principu učení, transferu a operantního podmiňování. Indikace k této metodě jsou hlavně děti trpící syndromem ADHD. Avšak i děti s nočním pomočováním a dys-syndromy se často po 20 - 30 sezeních zlepšují. 

 

Školení a webináře

 

Velmi ráda se setkávám s rodiči i odborníky. Společně na seminářích diskutujeme o problematice z různých úhlů pohledu. Snažím se do kurzů zařazovat nové informace ze zahraniční odborné literatury i z mé každodenní praxe terapeuta.

 

Co o terapii říkají klienti

Chtěla bych vám poděkovat za pomoc se synem. Chodíme k vám již druhým rokem a syn udělal pokrok v mnoha oblastech. Toho si všimlo nejenom naše okolí, ale i lékaři, které pravidelně navštěvujeme. Líbí se mi, jak péči o syna berete komplexně a stavíte mu cvičení přímo na míru dle jeho aktuálních možností. Velice oceňuji váš empatický přístup. Jsem velice ráda, že jsme právě ve vaší péči, jste opravdu člověk na svém místě. Jsme rádi, že vás máme! Děkuji
Maminka Veronika
Dobrý den, chtěli bychom Vám touto cestou poděkovat za Váš čas, který jste věnovala našemu synovi Míšovi, kdy musíme podotknout, že Vaše metoda řešení problému velice pomohla, ale bohužel Vám musíme oznámit, že ukončujeme tuto terapii a to z důvodu zlepšení-vyřešení problému s řečí našeho syna. Celkové zlepšení našeho syna zaznamenaly i paní učitelky z MŠ. Dále do budoucna nás převezme logopedie, která bude již v tomto směru dostatečná. Děkujeme Vám mnohokrát za Vaši pomoc v řešení našeho problému a pokud budeme vědět o někom, kdo by potřeboval pomoc, doporučíme mu Vás. S pozdravem a přáním dalších spokojených klientů-dětí.
Manželé Ž.