Nabízené služby

První vyšetření

Vstupní vyšetření je zaměřeno nejen na odhalení přetrvávajících primárních reflexů, ale i odchylek v  senzomotorických systémech. Pomocí testů sleduji to, jak jedince podporuje jeho vestibulární systém, propriocepce a  taktilní vnímání. Na základě těchto systémů se rozvíjí svalové napětí, schopnost diferenciace, lateralizace, jemná motorika včetně okulomotoriky atd. U dětí s poruchami autistického spektra, problémy s učením nebo chováním, diagnózou specifických poruch učení (SPU), ADHD nebo ADD jsou přetrvávající dětské reflexy nebo oslabení v oblasti senzomotorických systémů velmi často zjevné.

Co dítě potřebuje na vyšetření:

Oblečení: Krátké kalhoty nebo legíny nad kolena, nátělník bez rukávků, naboso.

V případě potíží se psaním přineste prosím s sebou školní sešit (diktáty apod.).


Neuro-vývojová terapie

V terapii využívám osvědčené postupy zahraničních metod, které jsou podloženy odbornými výzkumy a praxí. Tyto postupy potom přizpůsobuji jedinečným potřebám a možnostem každého dítěte,

Neuro-vývojová terapie se snaží řešit problémy učení a chování potlačením přetrvávajících primárních reflexů. V současné době se ve světě využívají různé metody, které jsou ale založeny na podobném principu - různým způsobem napodobují pohyb vyvolaný primárním reflexem s cílem tento reflex potlačit. To pomáhá mozku vytvořit nové pohybové vzorce a nahradit původní reflexní reakce. Sama využívám ve své praxi metody, které jsou i hlavními metodami v Evropě. Jedná se o metody INPP (v ČR vyučována část metody jako program pro školy - NVS) a RMTi. Dalšími prvky se kterými pracuji jsou z oblasti osteopatie, kinesiologie, apod.

Cvičení zaměřená na potlačení primárních reflexů mohou významně ovlivňovat i vývoj smyslového zpracování. Přetrvávající primární reflexy totiž často narušují schopnost mozku a nervového systému efektivně organizovat a integrovat smyslové podněty. Za tímto účelem pracuji s prvky Senzorické integrace (SI) a s prvky HANDLE přístupu, který pracuje s jednoduchými pohybovými aktivitami pro stimulaci oslabených oblastí senzomotorických systémů. 

Měření a stimulace mozkové aktivity

Mezi další metodu, kterou ve své praxi používám, je tréninková metoda zvaná neurofeedback nebo rovněž známá pod názvem EEG biofeedback. Metoda je založena na principu učení, transferu a operantního podmiňování. Indikace k této metodě jsou hlavně děti trpící syndromem ADHD. Avšak i děti s nočním pomočováním a dys-syndromy se často po 20 - 30 sezeních zlepšují. Tato metoda poskytuje nejen trénink mozku, ale rovněž dobrý vhled na fungování mozkové aktivity, což může být velmi nápomocné i diagnosticky.

Školení a webináře

Velmi ráda se setkávám s rodiči i odborníky. Společně na seminářích diskutujeme o problematice z různých úhlů pohledu. Snažím se do kurzů zařazovat nové informace ze zahraniční odborné literatury i z mé každodenní praxe terapeuta.

Co o terapii říkají klienti

Chtěla bych vám poděkovat za pomoc se synem. Chodíme k vám již druhým rokem a syn udělal pokrok v mnoha oblastech. Toho si všimlo nejenom naše okolí, ale i lékaři, které pravidelně navštěvujeme. Líbí se mi, jak péči o syna berete komplexně a stavíte mu cvičení přímo na míru dle jeho aktuálních možností. Velice oceňuji váš empatický přístup. Jsem velice ráda, že jsme právě ve vaší péči, jste opravdu člověk na svém místě. Jsme rádi, že vás máme! Děkuji
Maminka Veronika
Dobrý den, chtěli bychom Vám touto cestou poděkovat za Váš čas, který jste věnovala našemu synovi Míšovi, kdy musíme podotknout, že Vaše metoda řešení problému velice pomohla, ale bohužel Vám musíme oznámit, že ukončujeme tuto terapii a to z důvodu zlepšení-vyřešení problému s řečí našeho syna. Celkové zlepšení našeho syna zaznamenaly i paní učitelky z MŠ. Dále do budoucna nás převezme logopedie, která bude již v tomto směru dostatečná. Děkujeme Vám mnohokrát za Vaši pomoc v řešení našeho problému a pokud budeme vědět o někom, kdo by potřeboval pomoc, doporučíme mu Vás. S pozdravem a přáním dalších spokojených klientů-dětí.
Manželé Ž.
Taky jsem Vám chtěla moc poděkovat za celou tu dobu co jste se nám věnovala a vše vysvětlila, poradila, hledala jste vhodné cviky apod. Moc si toho vážím, že jsem se mohla i tímto vzdělat ohledně duševního a fyziologického vývoje dětí a jak vše se vším souvisí. I Váš přístup k dětem byl vždy velmi laskavý a milý. Syn k Vám chodil rád. Moc jste nám pomohla. Synovi se nadále ve škole pěkně daří. Pokud už nebude potřeba se žádným z mých synů k Vám na neurovývojovku chodit, chtěla jsem, abyste toto věděla.
Maminka Viktorie
Chtěla bych moc poděkovat za rok strávený ve Vaší péči. Se synem jsme řešili přetrvávající primární reflexy, o kterých jsem do té doby nikdy neslyšela. Jedná se ve výsledku o velmi kreativně strávený čas s dětmi, ale i uvědomění, co vše je pro nás samozřejmé a pro děti ne. Jako pracovník ze školství bych určitě doporučila, aby neuro-vývojová terapie byla povinná pro všechny učitele. Neskutečně mi to otevřelo možnosti. Jako hudební pedagog se snažím dětem naslouchat a pomáhat jim hledat cestu při překonávání specifických nejen motorických obtížích výuky hry na nástroj. V přetrvávajících primárních reflexech se skrývá mnoho odpovědí a zejména porozumění chování dítěte v určitých situacích, které jsou právě jimi silně ovlivněny.
Maminka Lucie