Nabízené služby
První vyšetření
Vstupní vyšetření je zaměřeno nejen na odhalení přetrvávajících primárních reflexů, ale i odchylek v senzomotorických systémech. Pomocí testů sleduji to, jak jedince podporuje jeho vestibulární systém, propriocepce a taktilní vnímání. Na základě těchto systémů se rozvíjí svalové napětí, schopnost diferenciace, lateralizace, jemná motorika včetně okulomotoriky atd. U dětí s poruchami autistického spektra, problémy s učením nebo chováním, diagnózou specifických poruch učení (SPU), ADHD nebo ADD jsou přetrvávající dětské reflexy nebo oslabení v oblasti senzomotorických systémů velmi často zjevné.
Co dítě potřebuje na vyšetření:
Oblečení: Krátké kalhoty nebo legíny nad kolena, nátělník bez rukávků, naboso.
V případě potíží se psaním přineste prosím s sebou školní sešit (diktáty apod.).
Neuro-vývojová terapie
V terapii využívám osvědčené postupy zahraničních metod, které jsou podloženy odbornými výzkumy a praxí. Tyto postupy potom přizpůsobuji jedinečným potřebám a možnostem každého dítěte,
Neuro-vývojová terapie se snaží řešit problémy učení a chování potlačením přetrvávajících primárních reflexů. V současné době se ve světě využívají různé metody, které jsou ale založeny na podobném principu - různým způsobem napodobují pohyb vyvolaný primárním reflexem s cílem tento reflex potlačit. To pomáhá mozku vytvořit nové pohybové vzorce a nahradit původní reflexní reakce. Sama využívám ve své praxi metody, které jsou i hlavními metodami v Evropě. Jedná se o metody INPP (v ČR vyučována část metody jako program pro školy - NVS) a RMTi. Dalšími prvky se kterými pracuji jsou z oblasti osteopatie, kinesiologie, apod.
Cvičení zaměřená na potlačení primárních reflexů mohou významně ovlivňovat i vývoj smyslového zpracování. Přetrvávající primární reflexy totiž často narušují schopnost mozku a nervového systému efektivně organizovat a integrovat smyslové podněty. Za tímto účelem pracuji s prvky Senzorické integrace (SI) a s prvky HANDLE přístupu, který pracuje s jednoduchými pohybovými aktivitami pro stimulaci oslabených oblastí senzomotorických systémů.
Měření a stimulace mozkové aktivity
Mezi další metodu, kterou ve své praxi používám, je tréninková metoda zvaná neurofeedback nebo rovněž známá pod názvem EEG biofeedback. Metoda je založena na principu učení, transferu a operantního podmiňování. Indikace k této metodě jsou hlavně děti trpící syndromem ADHD. Avšak i děti s nočním pomočováním a dys-syndromy se často po 20 - 30 sezeních zlepšují. Tato metoda poskytuje nejen trénink mozku, ale rovněž dobrý vhled na fungování mozkové aktivity, což může být velmi nápomocné i diagnosticky.
Školení a webináře
Velmi ráda se setkávám s rodiči i odborníky. Společně na seminářích diskutujeme o problematice z různých úhlů pohledu. Snažím se do kurzů zařazovat nové informace ze zahraniční odborné literatury i z mé každodenní praxe terapeuta.