Nabízené služby
První kompletní vyšetření
Vstupní vyšetření je zaměřeno nejen na odhalení přetrvávajících primárních reflexů, ale i odchylek v senzomotorických systémech. Pomocí testů sleduji to, jak jedince podporuje jeho vestibulární systém, propriocepce a taktilní vnímání. Na základě těchto systémů se rozvíjí svalové napětí, schopnost diferenciace, lateralizace, jemná motorika včetně okulomotoriky atd. U dětí s poruchami autistického spektra, problémy s učením nebo chováním, diagnózou specifických poruch učení (SPU), ADHD nebo ADD jsou přetrvávající dětské reflexy nebo oslabení v oblasti senzomotorických systémů velmi často zjevné.
Co dítě potřebuje na vyšetření:
Oblečení: Krátké kalhoty nebo legíny nad kolena, nátělník bez rukávků, naboso.
V případě potíží se psaním přineste prosím s sebou školní sešit (diktáty apod.).
Terapie a stimulace
Neurovývojová terapie se snaží řešit problémy učení a chování jednak potlačením možných přetrvávajících primárních reflexů. V současné době se ve světě využívají různé metody, které jsou ale založeny na podobném principu - různým způsobem napodobují pohyb vyvolaný primárním reflexem s cílem tento reflex potlačit. Sama pracuji s neuro-vývojovou terapií, která je těmito metodami inspirována a používá se u dětí od 4 let ( hlavní metody v Evropě jsou INPP, RMTi, v ČR vyučováno jako NVS nebo NVT). Dále pak je v terapii důležitá stimulace oslabených senzomotorických systémů. K tomu dobře slouží principy Senzorické integrace (SI) a individualizovaný program HANDLE, který pracuje na principu jednoduchých pohybových aktivit.
Měření a trénink mozkové aktivity
Mezi další metodu, kterou ve své praxi používám, je tréninková metoda zvaná neurofeedback nebo rovněž známá pod názvem EEG biofeedback. Metoda je založena na principu učení, transferu a operantního podmiňování. Indikace k této metodě jsou hlavně děti trpící syndromem ADHD. Avšak i děti s nočním pomočováním a dys-syndromy se často po 20 - 30 sezeních zlepšují.
Školení a webináře
Velmi ráda se setkávám s rodiči i odborníky. Společně na seminářích diskutujeme o problematice z různých úhlů pohledu. Snažím se do kurzů zařazovat nové informace ze zahraniční odborné literatury i z mé každodenní praxe terapeuta.